چندین بار شده است که با تکرار مشکل قطع شدن تماسها حین مکالمه روبرو میشویم. مواقعی که این مشکل پیش می آید، نمودار مصرف سی پی یو در برخی مواقع به 100% می رسد و به احتمال زیاد ناشی از این موضوع است و به نظر میرسد که انگار سرویس تلفنی ریستارت میشود. از آنجا که سرور ویپ بر روی ماشین مجازی است، حتی با اختصاص دادن منابع بیش از حد هم این مشکل رفع نمیشود. در دفعات قبلی، سعی شد که سرویسها کاهش پیدا کند و منابع افزایش داده شد و چاره ساز نشد تا اینکه نهایتا برگرداندن سرور ویپ به روزهای قبلی از روی بک آپهای سرور نهایتا مشکل را حل کرد.
ما سرور ویپ را بصورت یک ماشین مجازی و با نرم افزار VOIZ نسخه 4 کار میکنیم که از روی همین وبسایت دانلود و نصب کرده ایم. تصویری از وضعیت سرور را ضمیمه کرده ام. امروز ما دچار این مشکل هستیم و مشاهده میکنید که حتی حدود 4 صبح هم که هیچ فعالیتی در جریان نبوده است، فعالیت سی پی یو قدر زیاد شده است.
آیا راهکاری که بتوانیم علت را پیدا کنیم به نظر میرسد؟