برای اتصال یک شعبه به دفتر مرکزی از تانل pptp روی میکروتیک استفاده کردم،
میکروتیک شعبه از طریق pptp client به میکروتیک دفتر مرکزی متصل شده است.
در شعبه،توپولوژی به اینصورت است که تلفن یالینک به پورت ۲ میکروتیک متصل شده است و مودم adsl به پورت ۱ میکروتیک.
گاهی در زمان قطع و وصل شدن برق،تلفن یالینک روی ایزابل دفتر مرکزی رجیستر نمیشود،اما همچنان پینگ تفلن یالینک برقرار است.برای اینکه تلفن در ایزابل رجیستر شود بایستی ip تلفن رو تغییر بدیم و به محض تغییر آی پی ،تلفن رجیستر میشود.
این موضوع کلافه کننده شده است و در هفته ۲ ۳ بار اتفاق می افتد.
از متخصصین خواهش میکنم اگر راه حلی دارن ارائه کنند.با تشکر