بله درست خوانید
راه اصولی پیاده سازی به روز رسانی کالر آی دی توسط برنامه نویسی استریسک Asterisk صورت میگیرد، توصیه می کنم حتما دوره استریسک پیشرفته ویپ ایران را بگذارنید. در این نوع برنامه نویسی نام مشتری را از هر منبعی می توانید به زور رسانی کنید:
https://www.voipiran.io/training/training-courses/asterisk-advanced
اما معرفی ماژول CID Lookup Source:
در این نکته ازمنابع زیر می توانید نام مشتری را پیدا کرده و به روز رسانی کنید:
Internal
ENUM
HTTP
HTTPS
MySql
SUgerCRM
Superfecta
راحت ترین راه استفاده از ماژول Internal درواقع همان دفترچه تلفن خود استریسک Asterisk است.
یک CID Lookup بسازید و Source آن را Internal قرار دهید.
به منوی Unembeded IssabelPBX و سپس Admin و ماژول Asterisk Phonebook بروید.
در این منو می توانید اظلاعات مشتریان خود را به صورت تکی و یا دسته ای ایجاد کنید. ساخت دسته ای مشترین می تواند توسط یک فایل CSV صورت بگیرد که البته قالب فایل قابل از لینک "Export in CSV" قابل دریافت است.
** البته برای دیدن لینک Export در ابتدا باید حتما یک entry بسازید.
- برای استفاده از ماژول CID Lookup خود، کافی است آن را در Inbound Route خود انتخاب کنید.
- حال نام مشتریان شما در تماس های ورودی بر اساس شماره تماس گیرند به روز رسانی خواهند شد.