سلام، بنظر من نکته ای که هست اینکه به مسئله چطور نگاه کنیم. توی ساده ترین حالت بگیم که هک بشیم و رکورد مکالمه ها نهایتا لو بره و رکورد مکالمه ها هم برامون مهم نیست و حتی بگیم اصلا رکورد مکالمه ها فعال نمیکنیم و هکر به چیزی دست پیدا نمیکنه. اما اگر نگاه خودمون حساس تر کنیم و حملات بشناسیم خب میشه گفت اگر DDOS خوردیم چی؟ اونوقت ممکنه سرور دچار مشکل های سخت افزاری بشه و هزینه زیادی روی دست ما بزاره. از همه بدتر اینکه هکر از طریق VoIP به شبکه داخلی شرکت دست پیدا کنه و اسناد محرمانه شرکت لو بره اونوقت دیگه پاسخی نمیشه براش داشت.
اگر واقعا دیتای شرکت یا هرچیز دیگه ای دارای اهمیت نیست میتونین اینکار انجام بدین. یا مگر اینکه VoIP بخوایم برای منزل یا تست راه اندازی کنیم.