A: نصب ماژول مدیریت لایسنس بر روی ایزابل:
ماژول مدیریت لایسنس را طبق راهنمای زیر بر روی ایزابل نصب کرده و لایسنس خریداری شده را وارد کنید:
https://forum.voipiran.io/d/1606
B: نصب ماژول درخواست تماس بر روی ایزابل:
با دستور زیر ماژول درخواست تماس را بر روی ایزابل نصب کنید.
yum install git -y && rm -rf callrequest && git clone https://github.com/voipiran/callrequest.git && cd callrequest && chmod 777 install-callrequest.sh && ./install-callrequest.sh
تست نصب:
با باز کردن URL زیر و مشاهده جمله "VOIPIRAN CallRequest App" از نصب درست آن مطمئن شوید.**
https://IssabelIPAddress/dialer/dial.php
C: نصب صفحه در خواست تماس بر روی وب سایت شرکت
- در قدم صفر می بایست از روی اینترنت بتوانید ایزابل و پورت 4343 را ببینید
تست2: بواسطه سایت ping.eu و بخش port check ببینید آیا از اینترنت با آی پی ولید پورت تعیید شده باز است یا خیر؟
- پروژه callrequest را از github دریافت کنید.
در داخل پروژه و داخل فولدر web یک فولدر به نام "callrequest" وجود دارد که آن را به روی وب سایت خود و مسیر "public_html" یا مسیر پیش فرض وب سایت آپلود کنید.
فایل دیتابیس موجود در فولدر web به نام "voipiran_webcallback" را به دیتابیس وب سایت اضافه کنید. و کاربری برای دسترسی به این دیتابیس درنظر بگیرید.
تنظیمات کاربر و رمز دیتابیس خود را در فایل "panel/inc/database.ini" وارد کنید.
db_user = 'voipiran_webcallback'
db_password = 'DBPassword'
تست2:
مسیر زیر را باز کرده باید صفحه درخواست تماس مشاهده شود.
https://www.yourwebsite/callrequest/
صفحه پنل تنظیمات را باز کرده و تنظیمات لازم را بر اساس توضیحات زیر پر کنید.
https://www.voipiran.io/callrequest/panel
admin
voipiran
رمز کاربر پنل تنظیمات در فایل "panel/inc/users.php" قابل تغییر است
تست3:
پس از ذخیره تنظیمات به صفحه در خواست تماس رفته و نام و شماره موبایل خود را بدهید و تست بگیرید، به محض زدن دکمه می بایست دکمه غیر فعال و یک شمارنده فعال گردد.
D: تنظیمات پارامتر های سرویس درخواست تماس، سمت سرور ایزابل
یک فایل تنظیمی در ایزابل و فولدر زیر درنظر گرفته شده است که توضیحات آن به شرح زیر است.
/var/www/html/dialer/callrequest-params.ini
اگر از سرویس درخواست تماس بر روی وب سایت خود استفاده می کنید شاید فقط گزینه زیر را لازم باشد تغییر دهید، می توانید بقیه تنظیمات را بدون تغییر رها کنید
#Sample: "VOIPIRAN"<2191001099>
callerId=```
اگر این پارامتر خالی رها شود نام مشتری دریافت شده بر روی وب به عنوان کالر آی دی درنظر گرفته میشود، در یک حالت ممکن است بخواهید اینجا این گزینه را پر کنید، اگر خط شهری شما از سرویس دهنده ای است که برای اتصال نیاز دارد حتما شماره خط خود را در کالر آی دی درج کنید و همزمان حالت تماس شما "firstCallCustomer" است. در این صورت باید در این تنظیم شماره خط خود را قرار بدهید.
**اگر از سرویس درخواست تماس برای ارسال درخواست از سمت یک برنامه سوم شخص همچون CRM استفاده می کنید برخی پارامتر ها را حتما باید تنطیم کنید.
**trunkTechName**
نام ترانک تعریف شده در محیط وب استریسک و البته به همراه نوع ترانک در ابتدای آن به مشابه مثال زیر
SIP/mokhaberat
**pbxOutPrefix**
باید با پیش شماره لازم برای تماس شهری پر شود مثلا اگر سیستم تلفنی شما برای تماس شهری 9 لازم دارد با عدد 9 پر شود.
اگر پیش شماره برای تماس شهری ندارید، این گزینه را خالی بگذارید. مثال:
pbxOutPrefix=9
باقی پارامتر های که می توان در صدا زدن درخواست تماس استفاده کرد.
**callerId**
می توان نام و شماره تماس گیرنده را تعیین کرد، بخصوص در حالتی که ابتدا تماس به اپراتور گرفته می شود، می توان با شماره مشتری اپراتور را از آن مطلع کرد.
E: مثال یک درخواست تماس
سناریو 1: تماس با اپراتور و شماره گیری مشتری بر روی ترانک شهری
https://ASTERISK-SERVER-IP/dialer/dial.php?direction=firstcallpbx&pbxdestination=2001&customernumber=0912210xxxx
سناریو 2: تماس با شماره شهری مشتری و سپس اتصال به اپراتور (صف یا هر شماره ای داخل استریسک)
https://ASTERISK-SERVER-IP/dialer/dial.php?direction=firstcallcustomer&pbxdestination=2001&customernumber=0912210xxxx
F: مشاهده لاگ و اطلاعات درخواست ها
- لاگ و اطلاعات هر درخواست در مسیر زیر ذخیره می گردد، پس بعد از ارسال درخواست می توانید با مشاهده فایل ببینید اطلاعات به درستی رسیده است یا خیر.
var/www/html/dialer/dialLog.txt