با سلام و احترام
دوستان من از نسخه ایزابل issabel4-USB-DVD-x86_64-20200102 با نسخه استریسک Asterisk: Asterisk 16.16.1 استفاده میکنم.
ورودی خط های تلفن هم به گت وی GXW410X PSTN Gateway رفته و چند سالی هست بدون مشکل کار میکرده ، حتی الان هم Busy tone به درستی عمل میکنه.
مشکل : حدود دو هفته هست یک دفعه مشریان میگن وقتی به خطوط شرکت زنگ میزنن فقط بوق آزاد میخوره و به سمت IVR نمیره . ولی همون وقت از داخل شرکت تماس خروجی به درستی برقرار میشه و مشکلی نداریم، حتی داخلی ها با هم به درستی تماس میگیرن.
وقتی محیط ادمین ایزابل رو وارد میشم در بخش Pbx => Operator panel میبینم که ترانک نشون میده که مثلا 20 تا تماس برقراره و با زمان های بالا مثلا 40 دقیقه و... در صورتی که واقعا هیچ تماسی برقرار نیست ( و از همون 40 دقیقه قبل مشکل پیش اومده ) و تماس ورودی ها هم بوق ازاد میخوره.
من تست کردم و متوجه شدم در حین ایجاد این مشکل بنظر میاد تماس جدید تا ایزابل میرسه ولی ظاهرا ایزبال هیچ واکنشی نشون نمیده و تماس ورودی رو به سمت Inbount Route ها نمیفرسته.
فقط مشکل اینه یهو تماس ورودی ها که میاد سمت ایزابل هیچ جور نمیره سمت IVR و با ریست کردن ایزابل مشکل حل میشه و همون Inbound Route ها به درستی عمل میکنن.
یه نمونه از عکس موقعی که تماس های ورودی به IVR نمیره و بوق آزاد میخوره ضمیمه کردم