با سلام و احترام،
قطع شدن تماس دقیقا سر 6 یا 7 ثانیه مشکل تنظیمات NAT است و معمولا عدم معرفی پورت خارجی به استریسک.
و همچنین عدم انتقال صدا معمولا به دلیل عدم انتقال پورت های rtp به سمت ایزابل است.
شما چند کار باید انجام دهید تا بحث NAT به درستی انجام شود و این مشکلات نیز حل شود.
- اگر پورت بیروین دسترسی به SIP را روی میکروتیک تغییر دادید (که باید به دلایل امنیتی و مشکلات SIP در داخل تغییر دهید) باید در قسمت asterisk sip settings در منوی pbx هم ip public و هم پورتی که کاربران از بیرون متصل می شوند را مشخص کنید، دقیقا مثل تصویر زیر که پورت 9080 تعیین شده است.
- باید در تعریف داخلی که قرار است از بیرون شرکت متصل شود رفته و گزینه NAT را به حالت YES قرار دهید.
- در میکروتیک یا روتر خود باید پورت جدید (9080) udp به پورت 5060 آی پی ایزابل و همچنین 10000-20000 udp را به 10000-20000 udp ایزابل NAT کنید. دقت کنید هر دو rule را بنویسید.
حال تماسی بدون مشکل، با صدای دو طرفه و بدن قطعی خواهید داشت.
در ضمن کلی اطلاعات راجع به ایزابل issabel در وب سایت رسمی فارسی آن می توانید پیدا کنید.
https://www.issabel.ir