amin69 سلام. چطور میشه تشخیص داد که تماس جدید، از تلفن های داخلی ایجاد شده یا یک تماس از بیرون سازمان هست؟
HamedKouhfallah با سلام در منوی report و بخش cdr report شما ریز مکالمات را کامل دارید، در این بخش source همان مبدا است، مشخص می کند داخلی تماس را شروع کرده یا از شماره ای خارج سرور آمده است
amin69 HamedKouhfallah ممنون از پاسختون؛ من نیاز دارم که از طریق ami و در رخدادها(event) این موضوع رو کنترل کنم؛ آیا باید شماره ورودی رو آنالیز کنم و بر اساس اون تشخیص بدم یا سیستم استریسک متغیری دارد که بوسیله آن بتوان این مورد رو تشخیص داد؟ مثلا از طریق channel یا context یا... ؟؟؟
amin69 HamedKouhfallah متشکرم؛ آیا مقدار context یا نام کانال برای تماس های خارجی بصورت ثابت و مشخص هست یا بسته به نحوه تنظیمات استریسک دارد؟ اگر ثابت هست، نام کانال و context آن چیست؟
HamedKouhfallah نه ثابت است باید تست کنید.. ولی درست تر این است از نام کانال تماس های خروجی را بکشید بیرون چون نام ترانک شما نیز در آنها درج می گردد.