لطفا حتما قبل از ارسال سوال فنی نکات زیر را در نحوه بیان سوال رعایت کنید تا بتوان سریع تر و صحیح تر به سوال شما پاسخ داد.
۱. شرح دقیق در خواست:
در ابتدا دقیقا بگویید داستان درست و در خواست شما چیست
مثال: می خواهم تماس گیرنده از سمت شهری که به ivr متصل می شود بتواند داخلی ها را مستقیم شماره گیری کند.
۲. شرح دقیق مشکل:
دقیقا بفرمایید کجای داستان درست و صحیح شما خطا و یا مشکل وجود دارد.
مثلا: بر روی ivr می توان تمامی داخلی ها را گرفت، ولی من می خواهم تماس گیرنده نتواند مدیران را شماره گیری کند.
۳. مستندات از تنظیمات انجام شده.
حتما از تنظیمات انجام شده بر روی سیستم تلفنی یا روتر خود تصویر تهیه کرده و بر روی پست خود به راحتی بار گزاری کنید.
همچنین در صورت لزوم از لاگ استریسک asterisk خود کوی گرفته و ان را نیز قرار دهید، این لاگ برای بررسی برخی مشکلات مثلا روال انجام یک تماس الزامی است.
** برای برداشتم لاگ به منوی pbx configurations و البته منو asterisk log files بروید
** لاگ و کد های خود را بین دوعلامت ‘’’ ‘’’ قرار دهیدتا بهتر نمایش داده شود.